JOE BONAMASSA
  • from € 77.00 to € 107.00

NL:
Op 28 april zal Joe Bonamassa in de Lotto Arena de pannen van het dak spelen. Iedereen weet dat dit opnieuw een zinderend bluesrock concert wordt.

Joe kreeg de liefde voor muziek met de paplepel mee. Zijn ouders hadden een gitaarwinkel en op zevenjarige leeftijd speelde hij nummers van Stevie Ray Vaughan en Jimi Hendrix noot voor noot na. Zijn virtuositeit werd opgemerkt door B.B. King toen Bonamassa op 12jarige leeftijd zijn voorprogramma mocht verzorgen. De lijst van legendes met wie hij sindsdien samengespeeld heeft, is schier eindeloos: van Eric Clapton,Stephen Stills,Steve Winwood tot Joe Cocker.

Zijn eerste bluesrockplaat nam hij in 1994 op met Bloodlines. Joe speelde ook in Black Country Communion, een supergroep met Glen Hughes (Deep Purple, Black Sabbath), Jason Bonham (Led Zeppelin) en Derek Sherinian (Billy Idol, Dream Theater). Daarnaast was hij lid van Rock Candy Funk Party en werkte hij succesvol samen met Beth Hart.

Sinds 2000 bracht de man elf solo-studioplaten uit. In mei 2012 verscheen het prachtige Driving towards the daylight, een collectie covers en originele songs. Het meest in het oog springend zijn de covers van ‘New Coat of Paint’ (van Tom Waits), ‘Lonely Town Lonely Street’ (Bill Withers) en ‘Stones in My Passway’ (Robert Johnson). Ook op zijn meest recente plaat Blues Of Desperation gaan vakmanschap en ontroering hand in hand.

Maar de muziek van Joe Bonamassa bereikt slechts live zijn volle intensiteit. Getuige hiervan zijn de talloze officieel uitgebrachte concertregistraties.  Op 23 september verschijnt “Live at the Greek Theatre”, een eerbetoon aan de drie grootste ‘koningen’ van de Blues: Albert King, Freddie King en... B.B. King.

De virtuoze groepsleden hebben beloofd om ter ere van het publiek (ja u) een tandje bij te steken. Thuisblijven is dan ook geen optie.
___

FR:
Le 28 avril, Joe Bonamassa enflammera la Lotto Arena. Quiconque l’a déjà vu en live sait que ce concert de blues rock promet d’être explosif.

Joe Bonamassa est bercé par la musique depuis sa plus tendre enfance. Ses parents tenaient un magasin de guitares et, à l'âge de sept ans, il jouait déjà des morceaux de Stevie Ray Vaughan et Jimi Hendrix. Il n’a que douze ans lorsque B.B. King remarque sa virtuosité et lui permet alors d’assurer la première partie de l’un de ses concerts. La liste des légendes avec lesquelles il a joué depuis est presqu’interminable : d’Eric Clapton à Stephen Stills,en passant par Buddy Guy,Robert Cray,Steve Winwood,ou encore  Joe Cocker.

Bonamassa enregistre son premier album blues rock en 1994 avec le groupe Bloodline. Il a également joué avec Black Country Communion, un supergroupe réunissant Glen Hughes (Deep Purple, Black Sabbath), Jason Bonham (Led Zeppelin) et Derek  Sherinian (Billy Idol, Dream Theater). Joe était également membre de Rock Candy Funk Party et a collaboré avec succès avec Beth Hart.

Depuis 2000, l’artiste a sorti onze albums solo. En mai 2012 paraissait le fabuleux Driving towards the daylight, une collection de reprises et de chansons originales. Les morceaux les plus remarquables de cet album sont les reprises de «New Coat of Paint» (de Tom Waits), «Lonely Town Lonely Street» (Bill Withers) et «Stones in My Passway» (Robert Johnson). Son dernier opus, Blues Of Desperation, mêle encore une fois émotion et virtuosité.

Mais la musique de Joe Bonamassa n’est jamais aussi puissante qu’en live. La preuve? Les innombrables enregistrements de concert que l’on trouve dans les bacs.

Joe Bonamassa

LOTTO ARENA ANTWERPEN (ANTWERPEN)