• GUIDO BELCANTO

• Available in :
  • LIEFDE EN DEVOTIE
  • One man/woman show
  • on 2017/9/29 at 8:00 PM
  • € 22.00

Liefde en Devotie: mooie woorden die op volmaakte wijze uitdrukken hoe Guido Belcanto zijn muzikale roeping belijdt en die hun ware betekenis onthullen in de liedjes die hij schreef voor zijn  nieuwe gelijknamige plaat. Het is zijn 14de studioalbum, een meesterwerk waar zijn trouwe fans reikhalzend naar hebben uitgekeken. Samen met zijn vaste muzikale broeders - “wij zijn geen bandje, wij zijn een broederschap (G.B.)”- werkte hij gedurende het voorbije jaar plichtsbewust, devoot en liefdevol aan deze nieuwe verzameling levensliederen, liederen zoals alleen Belcanto ze kan maken. Liederen die getuigen van een diepgewortelde liefde en genegenheid voor de zogenaamde onfortuinlijken, voor mensen die 'anders' zijn, mensen met een eenzaam en gebroken hart, mensen die net de andere kant opkeken toen het geluk voorbijkwam. “Iemand moet deze mensen een stem geven en ik wil die iemand zijn (G.B.)” Wij vinden het bewonderenswaardig hoe Belcanto na meer dan dertig jaar zijn thematiek nog altijd op een verrassende manier weet te exploreren. En als er al een criticus mag zijn die oppert dat Belcanto zichzelf herhaalt, dan haalt Guido zijn schouders op en antwoordt nederig: “Wie anders moet ik dan herhalen?” Liefde en Devotie is geen herhaling van wat geweest is, het is een briljante verderzetting van een oeuvre dat uniek is in het Vlaamse chanson en waarbij niemand ook maar in de buurt komt.

LIEVEN DEMAESSCHALCK (GITAAR, ACCORDEON, PIANO); GEERT HELLINGS (GITAAR, BANJO, LAPSTEEL); ANDRIES BOONE (VIOOL, MANDOLINE); NICOLAS ROMBOUTS (BAS); MAARTEN MOESEN (DRUMS, PERCUSSIE)

Guido Belcanto

DE ROMA (Borgerhout)