BAZART
  • € 35.75

Héél erg straf. Na een uitverkochte AB in mei, zegetochten langs de grootste zomerfestivals en nóg twee uitverkochte AB's begin oktober, verkocht Bazart twee weken geleden zomaar even de Lotto Arena uit. Op één dag tijd. Terwijl hun debuutplaat nog moet uitkomen... Mathieu Terryn, Simon Nuytten, Oliver Symons en co beloofden de mogelijkheid te bekijken om een extra concert aan hun agenda toe te voegen. En ze hebben woord gehouden. Het Gent-Antwerpse vijftal is verheugd vandaag een tweede concert in de Lotto Arena aan te kondigen, op vrijdag 31 maart!

Hun debuutplaat moet nog uitkomen en toch speelden ze deze zomer de grote festivals plat. Straf! Bazart. Enfants terribles met een blanke pit. Hedendaagse, donkere, dromerige en Nederlandstalige indiepop. En Vlaanderen zat er duidelijk op te wachten. In een paar maanden tijd wisten ze zich tot absolute publiekslieveling te ontpoppen.

“Ik vertrek vanuit een donker kamertje in mijn hoofd”, aldus Mathieu Terryn van Bazart. Uit die schemerwereld distilleert Bazart de weemoed voor zijn stuwende elektropopsongs. Het breekijzer richting groot publiek was de megahit “Goud”, met die geweldige slagzin ‘liever snel naar de hel dan traag naar de hemel’, en goed voor... goud! Jongste single “Chaos” is minstens even aanstekelijk. Beide nummers zijn geplukt uit het langverwachte debuut ‘Echo’, dat op 7 oktober in de rekken komt te liggen.

Bazart

LOTTO ARENA ANTWERPEN (ANTWERPEN)